54 nya studentlägenheter invigda

Den 29 oktober klipptes bandet till Väsbys 54 nya studentbostäder intill pendeltågsstationen. För de nya studentbostäderna står Bo i Väsby AB som samarbetat med Prime Living AB kring projektet. Lägenheterna har producerats i Kina enligt ett modulsystem. Varje lägenhet är på 23 kvm och har eget pentry, balkong, kakel/klinker i badrum och tvättmaskin samt tillgång till bredband. Lägenheterna började byggas under våren 2013 och står nu klara för inflyttning.

– Jag är mycket glad över att vi bygger studentbostäder då bristen på studentboenden är mycket stor. Det är viktigt att ta ansvar för bristen av studentbostäder och samtidigt ta tillvara på det bidrag som studenterna är för kommunens utveckling. Jag vill se att det byggs ännu fler studentbostäder i kommunen och att Väsby med tiden ska kunna kallas för en modern studentstad, säger Per-Erik Kanström, kommunstyrelsens ordförande (M) i Upplands Väsby.

Till 2016 har Allians för Väsby satt upp målet på 200 studentbostäder i kommunen.

Kommunstyrelsens ordförande Per-Erik Kanström (M) och ordföranden för Bo i Väsby AB Jan Holmberg (M) invigde med glädje de nya studentbostäderna.